Signaturbehandlingen er som en roman

Ligesom en roman, så er signaturbehandlingen inddelt i kapitler.

Hver gang du oplever behandlingen, kommer du igennem nogle overskrifter som spiller helt specifikke roller og har bestemte funktioner.

Det er rejsen igennem behandlingen, igennem alle kapitlerne, som skaber den følelsesmæssige og fysiske tilstand du forlader rummet i.

Velkommen til en helt anden verden

07-09-2018 15-39-03.jpg

Til dig, der har det svært med dig selv lige nu

Kærlighed kan ikke skelne mellem afsender og modtager.

Her er noget du kan gøre, når du har følelser og tanker der har med håbløshed, selvhad, selvdestruktion at gøre:

Skriv en kærlig besked til en person du elsker højt. Det kan være en veninde, et familiemedlem, din kæreste eller dine børn. Det er ikke så vigtigt, at personen får beskeden. Det allervigtigste er, at du skriver den.

Kærlighed er så stærk en følelse, at dine følelser for personen vil smitte blidt af på dine selvfølelser. Ikke fordi det vil få dig til at elske dig selv på magisk vis, men det vil plante små selvomsorgs-frø i dit hjerte.

Jo mere du tænker over, hvor højt du elsker personen, jo mere vil du mærke, hvor meget personen også elsker dig. Og det vil gøre en forskel. Tro mig.

PS: Denne teknik stammer fra den fabelagtige psykolog Mario Martinez fra Uruguay.

22-10-2018 08-53-30.jpg

3 realistiske råd mod telefon-dobbelthagen (aka tech neck)

Vi bruger allesammen vores telefoner hele tiden. Sådan er det bare. Jeg gør det dagligt, særligt når jeg har brug for en pause fra mor-rollen (og jeg elsker det!).

⛓Men vidste du, at når du bøjer hovedet for at kigge på skærmen, så svarer det til, at du har 27,2 kg på din nakke? Av! Det svarer til, at have et 8-årigt barn siddende på nakken.

🔒Udover at skabe ømhed, så kan belastningen kan også ælde hagen og halsen i superhøj fart. Det er fordi huden og vævet i det belastede område bliver super sensibel (man kan få en præmatur dobbelthage).

💘Men du kan sagtens blive ved med at nyde din telefon OG passe på din fine nakke. Here it goes:

1. Kig lidt op en gang i mellem. Kig lige ud og op. Både med nakken og kun med øjnene. Begge har brug for variation.

2. Gab amok. Stræk dig og læg hovedet tilbage, når du gaber. Tænk drama. Hvis en person med hørebøffer så dig gabe, ville hun tro du skreg. Giv den hele armen, for din nakke og hele dit hoved eeeeeeelsker det.

3. Brug en god moisturizer på halsen og nakken. Giv dig selv lidt varme og kærlighed, mens du smører produktet på. Massér altid blidt og opad. Du behøver ikke at gøre det hver dag, men bare en gang i mellem. Huden er ret fin (og tynd) på halsen.

PS: Når du bøjer hovedet i en 60 graders vinkel, så svarer belastningen til 27,2 kg. Så snart du løfter hovedet en smule, så bliver belastningen mindre.

741c8a423758a9d2ac9a6338084a93fa.jpg

5 ting du bør vide, når du vasker dit ansigt i aften:


1. gør altid dit ansigt lidt vådt, før du kommer rensemælk på. Ellers forskrækker du huden. Produktet er designet til at være opløst i lidt vand, og er derfor alt for koncentreret på tør hud. Undgå renseprodukter der skummer, da de udtrørrer din hud (også hvis du har fedtet hud).

2. efterlad ikke renseproduktet for længe på huden!

3. skyl af med vand. Ikke for varmt, men heller ikke koldt. Det er vigtigt, at der ikke er rester af renseproduktet tilbage på dit ansigt

4. brug helst et helt rent håndklæde

5. gå en stor bue uden om renseprodukter med sulfater i. De udtørrer din hud og gør den mere udsat.

07-09-2018 15-18-44.jpg

Moderskab vs lønforhandlinger

I 2012 læste jeg en lille bog, som lærte mig nogle ret vigtige ting. Den hed ‘Lønforhandling for kvinder’.

Jeg lærte så meget, at jeg i samme år, både fik en lønforhøjelse og blev headhuntet til et nyt job. Et nyt job, hvor jeg stillede krav om 20.000 kr mere i løn brutto pr måned - og fik det.

Ret store resultater takket være den lille bog. Men bogen havde en pointe, som var endnu vigtigere:

💡Du er klar til at få en højere løn, hver eneste år du har lønsamtale.

Uanset hvor få projekter eller ‘store’ resultater du har være en del af.

Hvorfor? Fordi bare det, at du har haft jobbet i endnu et år, gør dig bedre til jobbet og retfærdiggør en lønstigning. Du har løst opgaver i endnu et år. Selv om det er de samme opgaver.

🍂 Og hvad har det med det smukke billede og moderskab at gøre? Jamen, sådan er det også med moderskab.

Hvor sej og udholdende er du lige, når du har været mor i endnu en uge? Endnu en måned. Endnu et år. Hvor stort er det lige, at du har støttet dit barn dag efter dag. At du har givet det bad, mad og modspil? Det kommer ikke af sig selv.

Du bliver fortjener mere og mere for hver dag der går. Du fortjener mere kærlighed, støtte, omsorg, selvrespekt, venskaber og alenetid.

Du gør det godt. Du gør det hver eneste dag og DET er en accomplishment i sig selv.

PS: bogen er skrevet af Solveig Schmidt og kan købes i Saxo.com.

Billedet er fra ANGELICK PICTURE

Ammer du? Og er du trist og søvnig?

Når vi ammer, danner vi større mængder prolaktin. Det er et hormon, som er med til at danne mælk i brystkirtlen.

Det andet vigtige ammehormon hedder oxytocin. Det sørger for, at mælken kommer ‘ud’.

Men vidste du, at:

  • Du får mindre lyst til sex: den større mængde prolaktin, kan få dig til at føle mindre lyst. Det er måske naturens smarte måde, at beskytte os mod en ny graviditet, mens vi stadig ammer.
  • Prolaktin gør os også mere søvnige og i nogle tilfælde, deprimerede.
  • De store følelsesmæssige svingninger, menes at opstå, pga de store hormonelle ændringer hos den nybagte mor. Særligt efter den 10. uge, hvor oxytocin-niveauet falder. Oxytocinen gør os afslappede og rolige.


Så mindre oxytocin, mindre søvn og færre restitutionsmuligheder er big time udfordrende for den nybagte mor.

Giv hende kærlighed og støtte. Hun fortjener masser omsorg, take away og ubetinget støtte.

 
9e3df54c15060ba65fd7b76203bb462f.jpg

Er du gravid eller ammende og udmattet? Så anbefaler jeg at booke en Mama Care. Book den her