3 realistiske råd mod telefon-dobbelthagen (aka tech neck)

Vi bruger allesammen vores telefoner hele tiden. Sådan er det bare. Jeg gør det dagligt, særligt når jeg har brug for en pause fra mor-rollen (og jeg elsker det!).

⛓Men vidste du, at når du bøjer hovedet for at kigge på skærmen, så svarer det til, at du har 27,2 kg på din nakke? Av! Det svarer til, at have et 8-årigt barn siddende på nakken.

🔒Udover at skabe ømhed, så kan belastningen kan også ælde hagen og halsen i superhøj fart. Det er fordi huden og vævet i det belastede område bliver super sensibel (man kan få en præmatur dobbelthage).

💘Men du kan sagtens blive ved med at nyde din telefon OG passe på din fine nakke. Here it goes:

1. Kig lidt op en gang i mellem. Kig lige ud og op. Både med nakken og kun med øjnene. Begge har brug for variation.

2. Gab amok. Stræk dig og læg hovedet tilbage, når du gaber. Tænk drama. Hvis en person med hørebøffer så dig gabe, ville hun tro du skreg. Giv den hele armen, for din nakke og hele dit hoved eeeeeeelsker det.

3. Brug en god moisturizer på halsen og nakken. Giv dig selv lidt varme og kærlighed, mens du smører produktet på. Massér altid blidt og opad. Du behøver ikke at gøre det hver dag, men bare en gang i mellem. Huden er ret fin (og tynd) på halsen.

PS: Når du bøjer hovedet i en 60 graders vinkel, så svarer belastningen til 27,2 kg. Så snart du løfter hovedet en smule, så bliver belastningen mindre.

741c8a423758a9d2ac9a6338084a93fa.jpg